Ediţii: 2016 | 2014 | 2012

Showroom Multibrand Ţiriac Auto

Autor:
Florin Alexandrescu
Colaboratori:
Structura: ing. Andrei Zybaczynski (AVZ design SRL)
Instalatii: ing. Sorana Marginean (HAM consult SRL)
Executant: Star Trading SRL
Beneficiar:
Tiriac Automotive
Localizare:
România, jud. Argeş, Albota, E574 vezi harta
Indicatori:
RH: P+1 / POT: 29% / CUT: 0.36
O functiune inovativa, dezvoltata pentru prima oara in Romania de holdingul TiriacAuto este showroom multibrand, un spatiu comercial si de servicii pentru autoturisme care reuneste intr-o singura locatie mai multe firme producatoare. In cazul acestui proiect executat la Pitesti, Albota, sunt reprezentate patru marci - Mercedes, Hyundai, Mitsubishi si Ford – care sunt deservite de un service comun de mare capacitate, echipat si specializat la standardele cele mai inalte ale celor 4 branduri. Alaturarea celor 4 firme, fiecare dintre ele avand standarde de imagine foarte bine definite, reprezinta o provocare pentru arhitect si cere conceptului dezvoltarea intr-o singura imagine a 4 identitati diferite. Fiecare dintre cele 4 showroomuri trebuia sa expuna standardul de imagine a brandului dar, in acelasi timp sa fie integrate elementelor conceptuale si de imagine ale retailerului TiriacAuto, acesta formandu-si cu aceasta ocazie o identitate de imagine. Proiectul de la Pitesti, constrans de un front la strada de numai 70 m, raspunde cerintelor temei prin fragmentare volumetrica (in plan prin intersectarea formelor geometrice elementare) reusind in acest fel obtinerea a 4 fatade principale, orientate catre strada. In acelasi timp, omogenizarea compozitiei spatiale se realizeaza prin elemente orizontale, copertine, care marcheaza puternic o “cornisa” comuna. Elementul de accent in compozitie il reprezinta “ pilonul luminos”, volumul inalt, asezat in punctul cel mai avansat al fatadei, care este simbolul TiriacAuto, element catre care converg liniile de forta ale fatadelor. La interior showroomurile prezinta un element mai putin obisnuit pentru acesta functiune si necerut de standardele firmelor, respectiv, expunerea in mezanin. Aceasta “platforma” cu diverse forme - centrale sau perimetrale – este elementul definitoriu al showroomului multibrand TiriacAuto si care expune catre strada modelele reprezentative. Acestea se percep din viteza traficului la o inaltime spectaculoasa, scaldate in lumina reflectoarelor si “inchise” in pretioasele lor “casete din sticla”. Deasemenea, expunerea autoturismelor pe doua nivele diferite da ocazia vizitatorului sa perceapa unghiuri speciale si greu accesibile in folosinta curenta asupra modelelor reprezentative, in timp ce, circuitul de vizitare este mult prelungit in acelasi volum standard.

Panou pentru expoziţie

Click pe panou pentru a-l vedea la mărimea orginală (se va deschide într-o fereastră nouă)