Ediţii: 2016 | 2014 | 2012

Echipamente publice

Autori:
Alex Axinte, Cristi Borcan
Colaboratori:
Sforile si Cabina Calatoare: Jarek Sedlák, Zuzana Krejčířová, Eva Štrocholcová, Pavel Klvaňa
Pasaj X: Tornike Dadiani, Zurab Macharashvili, Gizo Rukhazde
Re:Start: Eliza Yokina, Dan Manea, Emanoil Bellu, Radu Bellu, Cecilia Frâncu, Alexandru, George, Mihai si Tiberiu (elevi-voluntari C.N. Mihail Cantacuzino, Sinaia)
Piramida lui Garguromin: Alex Axinte, Cristi Borcan, Bogdan Braescu, Tudor Elian, Diana Iordache, Radu Lesevschi, Simina Purcaru, Florina Pop, Ioana Pavaluca, Diana Stanciulescu, Jarek Sedlák, Vladimir Us
Amfiteatrul Calator: Radu Lesevschi
Localizare:
România, Brno, Geneva, Tbilisi, Sinaia, Bucureşti, Braşov
Sforile si Cabina Calatoare, Parc du Cirque, Pasaj X, Piramida lui Garguromin, Amfiteatrul Calator si Re:Start sunt capitole ale unui proiect de cercetare-prin-interventie in spatiul public concret, unde am aplicat o strategie de urbanism performativ, in care principala metoda de analiza a contextului o reprezinta introducerea unor elemente emergente in-situ care provoaca, dizloca, refac sau clarifica tendintele si resorturile existente. Aceste instrumente de interventie sunt obiecte de Mobilier Urban si inca ceva pe deasupra: functioneaza mai degraba ca Echipamente Publice ce produc interactiune sociala si activare publica. Proiecte de cercetare permanenta, au fost dezvoltate in ultimii 2 ani, ca o continuare a strategiei inceputa in Bucuresti in 2008. Proiectele incearca o pozitionare experimentala fata de atitudinea administratiei locale vizavi de spatiul public, ce nu a depasit inca viziunea cantitativa, decorativa sau estetica, dar si fata de tendinta comunitatii locale de a considera spatiul public doar mall-ul, parcul, terasa de vara, restul fiind consumat ca un spatiu de trecere al nimanui, bun de luat in folosinta privata, ori incearca sa gaseasca in contexte externe situatii si problematici care se refera la spatiul public si comunitar urban. Mijloacele practice si tehnice ale acestor interventii sint minimale, iar spatiile pe care le ocupa sunt de obicei reziduale, efectele amplasarii fiind uneori in contradictie cu pronosticurile initiale. Avand o durata de viata variata si independenta, fie depinzand de evenimentul in cadrul caruia au functionat, fie continuand si in prezent, si gasindu-se in tipologii de locuri diverse, de la cartiere de locuit pana in centrul oraselor, interventiile au generat un proces continuu de “learning from”. Fiecare nou Echipament introdus a beneficiat de experienta celor anterioare: s-au structurat astfel aspectele legate de identificarea locatiilor non-conflictuale, tehnici de supravietuire urbana, consolidarea provizoratului, sau modalitati de obtinere a unui armistitiu urban. Dincolo de latura performativa si publica, Echipamentele au provocat retele intre participanti, invitati si comunitatea locala, ce au supravietuit si s-au consolidat si dupa incheierea evenimentelor si demontarea structurilor.

Panouri pentru expoziţie

Click pe panouri pentru a le vedea la mărimea orginală (se vor deschide într-o fereastră nouă)